BIST 100 116.593 % 1,90
USD/TRY 3,8148 % -0,10
EUR/TRY 4,6539 % -0,01
Piyasalar
116.593
% 1,90
3,8157
% -0,08
4,6549
% 0,01
1,2188
% 0,02
13,53
0,03
1.326,23
% -0,05
69,62
% 0,35

Facebook'ta daha az reklam daha çok insan dönemi başlıyor

Sosyal medya devi Facebook, yakın bir zaman içinde "daha az reklam, haber ve tanıtım içerecek şekilde" bir dönüşüm geçirecek

Facebook'ta daha az reklam dönemi başlıyor
12 01 2018, 13:10

Bir süredir sahte haberlerin yayılması konusunda eleştiri oklarının hedefi olan Facebook, kısa bir süre içerisinde köklü bir değişime gideceğini açıkladı.

Buna göre sosyal medya devi, kullanıcıların arkadaş ve ailelerinin paylaşımlarına daha fazla yer verip, reklam, haber ve tanıtım içeriklerinin görüntülenmesini azaltacak.  

Kararı bir yazılı açıklamayla duyuruan Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, "Verdiğimiz hizmetin yalnızca eğlence amaçlı olmaması aynı zamanda insanların mutluluğuna odaklı olmasının sorumluluğunu hissediyoruz" dedi ve ekledi:

"Kullanıcılardan, genel içeriklerin yani reklam, haber ve tanıtımların, haber kaynağı sayfasındaki özel paylaşımları görünmez yaptığı yönünde bildirimler aldık. Pasif bir şekilde makale okumak ya da video izlemek, her ne kadar aydınlatıcı ve eğlendirici olsalar da, kişi için iyi olmayabilir. Bu nedenle Facebook'u nasıl kurguladığımız konusunda önemli bir değişikliğe gidiyoruz."

Yapacakları güncellemenin sayfaların görüntülenme sayılarında bir azalma yaratacağının farkında olduklarını söyleyen Zuckerberg, 'Sayfalar yine haber kaynağında görünmeye devam edecek, fakat kullanıcıların tepki vermediği, etkileşimde bulunmadığı içerikler ve sayfalar ana sayfadan düşecek' dedi.

Zuckerberg, yeni haber kaynağının insanlar arasındaki konuşmaları ve etkileşimli içerikleri artıracağının altını çizdi. 

Şirket, kullanıcıların hangi içerikleri görmek istediklerini anlayacak ve bu içerikleri daha fazla ön plana çıkaracak bir sistem üzerinde çalışıyor.

 

Yukarı

Business HT×