BIST 100 90.182 % 0,54
USD/TRY 3,6586 % 0,01
EUR/TRY 3,9583 % 0,04
Piyasalar
90.182
% 0,54
3,6587
% 0,02
3,9581
% 0,04
1,0815
% 0,01
11,42
-0,14
1.248,67
% -0,25
51,49
% 0,31

Twitter dünya için bu kadar hayati iken neden hâlâ başarısız?

ABD Başkanı da dahil dünya çapında 319 milyon kullanıcıya sahip olmak, bir şirkete her zaman başarı getimeyebiliyor

Twitter dünya için bu kadar hayati iken neden hâlâ başarısız?
BLOOMBERG NEWS 11 02 2017, 16:31

Kriz zamanlarının ilk başvurulan haber kaynağı, tüm dünya liderleri de dâhil 319 milyon kullanıcıya sahip sosyal medya devi Twitter’ı neden kimse satın almak istemiyor?

1) TWITTER HANGİ AÇIDAN BAŞARISIZ?

ABD Başkanı tarafından beğeniliyor olmak her zaman para kazanabileceğiniz anlamına gelmiyor. Dördüncü çeyrek geliri 717 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen Twitter, 740 milyon dolarlık tahminlerin bir hayli gerisinde kaldı. Geçen yılın aynı döneminde yüzde 48 artan satış gelirleri ise bu yıl yalnızca yüzde 1 büyüdü.  Sosyal medya devine katılanların sayısı azaldıkça reklam dolaşımı konusunda sıkıntı yaşanıyor. Kullanıcı sayısına 2 milyon kişiyi ekleyen Twitter’ı bir ayda aktif kullananlar, 319 milyona ulaştı.

2) TWITTER’IN 2016 ŞANSIZLIĞI TRUMP MIYDI?

ABD’nin yeni başkanını seçtiği 2016 yılı, Twitter için bir şans olarak görülüyordu. Ancak 45’nci Başkan seçilen Donald Trump’ın twitter odaklı seçim kampanyası bile kullanıcı sayısındaki büyümede ya da sitede harcanan zamanda etkili olmadı. Ayrıca, dünyada büyük dalgalanmalara yol açan Trump’ın takipçi sayısı hâlen genç pop yıldızı Justin Bieber’ın dörtte biri.

3) PROBLEM NEDİR?

Her şeyden önce Twitter’ı kullanmak ve alışmak zaman alabiliyor. Twitter, ünlü insanlara direkt ulaşma yolu olsa bile herkes takip listelerinde birçok yabancı ve medya kuruluşunu istemeyebiliyor. Hatta bazen Twitter'in ne için kullanıldığını bile bilmeyenler olabiliyor.

Eğer bir ünlü, politikacı, gazeteci veya sporcu değilseniz, hem sizin çok fazla söyleyecek şeyiniz olmayabiliyor hem de insanlar söylediklerinizi dinlemek istemeyebiliyor. Bu yüzden Twitter hiç bir zaman Facebook kadar büyüyemiyor. Son çeyrek rakamlarına göre Facebook, aylık 1,86 milyar kullanıcıya sahip.

4) BU DURUM GELİRE YANSIYOR

Kullanıcı sayısı limitliyse, reklam fırsatları da öyle oluyor. Reklamcılar, “Eğer içeriği satacak yeni insanları yoksa neden bütçe ayıralım” diye düşünüyor.  Hızlı büyümeleri nedeniyle teknoloji şirketlerine para yatıran yatırımcılar, yavaş büyüyen Twitter’ın Facebook ya da Amazon'un aldığı değeri hak etmediği düşünüyor.

5) TWITTER BU KONUDA NE YAPIYOR?

Twitter, hesabı olmayan kişilere de hitap edebilmek için, canlı yayın uygulamasını başlattı. Twitter üzerinden seyredeceğiniz bir maç yayını ya da haber programı yeni reklam fırsatlarına yer açabilir.

6)  DAHA NE YAPABİLİR?

Ürününün nasıl olması gerektiği ile ilgili bir vizyona ihtiyacı var. Şirket her şeyden önce güçlü yapısı olduğunu gösterme yetisini kaybetti.

Toplam çalışanlarının yüzde 9'unu işten çıkaran Twitter, sahibi olduğu uygulama geliştirme platformu Fabric'i Google'a sattı. Şirket ayrıca, bir dönemin en çok kullanılan kısa video uygulaması Vine'a da son verdi.  Twitter'ın iki üst düzey yöneticisi de görevi bıraktı. Şirketin kurucusu ve CEO’su Jack Dorsey, aynı zamanda Square Inc. için CEO’luk yapıyor.

7) TWITTER SATILACAK MI?

Birçok analiste göre eninde sonunda sosyal medya devini alacak biri çıkacak. 2015 yılında Salesforce.com, Walt Disney ve Google’ın ismi potansiyel talipler arasında geçmiş ancak bu şirketlerden hiçbiri resmi teklif yapmamıştı. Uzmanlar, limitli büyüme potansiyeline rağmen Twitter’ın hâlen pahalı olduğunu düşünüyor. Son çeyrek rakamlarının ardından hisselerinde yüzde 10’a yakın değer kaybı yaşayan şirket için yıl sonunda negatif büyüme bekleniyor.

Yukarı

Business HT×