BIST 100 75.785 % -0,19
USD/TRY 3,4721 % 0,85
EUR/TRY 3,6733 % 0,46
Piyasalar
75.774
% -0,20
3,4710
% 0,82
3,6721
% 0,43
1,0577
% -0,36
10,94
0,31
1.169,15
% -0,14
54,23
% 0,63

Oyun şirketlerinin stratejileri

2014 yılı gelir verilerine göre ücretsiz oyunlardan en çok kazanan Japon oyun şirketleri

BLOOMBERG 17 08 2015, 10:23

Ücretsiz mobil oyunlardan en çok para kazanan Japon şirketleri oldu. Başarılarının sırrı ise, psikoloji, sanat ve büyük veri kullanarak müşretilerini oynadıkları oyunlarda silah ya da yetenek gibi ektra özellik olmaya ikna etmeleri.

Japon oyun ve internet şirketi DeNA Co.'nun başkanı mobil oyun üretmeyi bar işletmeye benzetiyor. "Müşteriler durmadan içeri çekmeyi ve mutlu etmeyi sağlamanız gerekir. Başaramazsınız işiniz elden gider" dedi. 

Firmanın mobil cihazlar için olan "Final Fantasy Record Keeper’" oyunu 1 milyon kez indirildi. 1999 yılında kurulan şirketin yıllık cirosu 2 milyon dolara yakın.

Akıllı telefonlardaki oyunlar, geneksel vidyo oyunlarının aksine, tam bir ürün olarak müşteriye ulaştırılmıyor. Angry birds ve Candy Crush'daki gibi, ilk indirilen oyunun basit mekanizması oluyor. Bu mekanizma üzerine yeni hikayeler, karakterler ekleniyor. 

Şirketler, tüm dünyada oyuncuları takip ederek nelerin daha çok ilgi çektiğini anlamaya çalışıyor. 

DeNa'da 50 veri analisti günlük aktif kullanıcılar gibi ölçümler kullanıyor ve oyunların nasıl oynandığını takip ediliyor.

Puzzle&Dragons adlı dünyanın en çok kazanan mobil oyununa sahip GungHo'nun sadece bir veri analisti var. Sayılara odaklı analiz yapmak yerine sosyal medyaya önem veriyor. Oyun geçen sene 1,3 milyar dolar kazandırdı. 

2014 yılı gelirlerine göre en çok kazanan 10 mobil oyun şirketlerinin yarısı Japon. 

Japon şirketlerinin ücretsiz oyunlardan gelir elde etmesinin arkasında yatan neden ise oyunun içine para ekonomisinin girmesi. 

Yukarı

Business HT×