BIST 100 9.094,87 % 0,16
USD/TRY 32,3730 % 0,09
EUR/TRY 34,9902 % -0,08
Piyasalar
9.095,52
% 0,17
32,3735
% 0,09
34,9964
% -0,06
1,0789
% 0,00
47,77
0,12
2.229,87
% 1,60
87,00
% 1,86
En son haberlerden haberin olsun istemez misin?

Patlamanın etkisi ne olur?

Uzmanlar, teknoloji balonu patlayınca asıl darbeyi Silikon Vadisi dışında kalan yatırımların alacağını söylüyor

Uzmanlar, teknoloji balonu patlayınca asıl darbeyi Silikon Vadisi dışında kalan yatırımların alacağını söylüyor
BLOOMBERGHT 28 07 2015, 06:43

ABD’de teknoloji şirketlerinin bilançoları beklentileri karşılamayınca, gözler tekrar balon tartışmalarına çevrildi.

Kimi analistlere göre teknoloji sektöründe balon olduğu artık su götürmeyen bir gerçek. Ancak balonun ne zaman patlayacağı ve etkilerinin ne olacağı önemli. Uzmanlar, teknoloji balonu patlayınca asıl darbeyi Silikon Vadisi dışında kalan yatırımların alacağını söylüyor.

Teknoloji sektöründe balon olduğu artık inkar edilmiyor. Uzmanların anlaşamadığı nokta ise balonun patlamasının yaratacağı etkiler üzerine.

Fetchr uygulamasının CEO’su Idriss Al Rifai’ye göre balon patlayınca asıl zararı Silikon Vadisi dışındaki teknoloji şirketleri görecek.

Rifai, İsrail, Çin ve Hindistan gibi gelişmiş teknoloji merkezlerindeki şirketlerin bile Amerikalı yatırımcılara sırtını yasladığını vurguluyor.

Sarsılan ekonomisini girişimlerle büyütmeye çalışan İspanya ve Yunanistan gibi ülkeler, teknoloji balonunun patlamasından büyük zarar görecek. 

Ancak Wall Street Journal’ın teknoloji yazarı Christopher Mims’e göre, şimdiki balon, 1990’ların sonunda yaşanan dot-com balonu gibi değil. Mims, manşetlere taşınan milyar dolarlık yatırımlara rağmen ortaya konan paraların büyük olmadığı görüşünde. Silikon Vadisi şirketlerinin çoğunun halka açılmamış olması ayrıca önemli.

Silikon Vadisi yatırımcılarından Benedict Evans da ufukta bir dot-com balonu görmüyor. Yatırımların 1998 ve 1999’da olduğu gibi üç kat hızla büyümediğini vurgulayan Evans, balon zamanlarında halka açılan çok sayıda genç teknoloji şirketi olduğunu ve değerlerinin yüksek olduğunu belirtiyor; ancak şu an öyle bir durum yok. Değerlemesi yüksek şirketlerin sorunu ise kaliteli hizmete rağmen alıcı bulamamaları.

Silikon Vadisi’nden John Doerr, “İnsanlar 2015’i son balonla kıyaslıyor. Ancak 2000’lerde akıllı telefon olmadığını unutuluyor. Şimdiki piyasalar çok daha büyük” diyor.

Yukarı

Business HT×