BIST 100 9.087,10 % 0,08
USD/TRY 32,3701 % 0,08
EUR/TRY 34,9573 % -0,17
Piyasalar
9.087,10
% 0,08
32,3701
% 0,08
34,9573
% -0,17
1,0773
% -0,14
47,54
-0,11
2.229,87
% 1,60
87,00
% 1,86
En son haberlerden haberin olsun istemez misin?

Sosyal medyada duygu analizi

Twitter mesajlarına bakarak yatırımcılara ve analistlere hisse analizi sunan şirketlerin sayısı her geçen gün artıyor

Twitter mesajlarına bakarak yatırımcılara ve analistlere hisse analizi sunan şirketlerin sayısı her geçen gün artıyor
WSJ 06 07 2015, 08:28

Yatırımcılar, analistler ve piyasa yorumcuları tarafından paylaşılan 1 milyon tweeti analiz eden şirketler, her gün hisselere dair genel havanın olumlu mu olumsuz mu olduğunu ölçerek piyasa tahminlerine ışık tutuyor.

Sayısı her geçen gün artan “duygu analizi” şirketleri tarafından kullanılan yöntem basit: Her hisse için +1 veya -1 vererek varlıkların ne yönde hareket edeceğini tahmin etmeye çalışıyorlar. Sonsuz veri arasında yatırım kararları veremeye çalışan pek çok banka, hedge fonu ve trader da bu şirketlere üye olarak günlük bilidirim hizmeti alıyor.

Yatırımcılar ve traderlar yıllardır sosyal medya platformlarını inceleyen şirketlerden hizmet alıyorlardı. Ancak mesajlara bakarak trendleri incelemek çok daha yeni gelişen bir alan.

Şirket sistemleri cümleleri temel ögelere ayırdıktan sonra kullanılan sıfatları ve fiilleri analiz ederek bahsi geçen hisseyle ilgili duyguları ölçüyor. Ancak kullanılan yöntemler şirketten şirkete de farklılık gösteriyor.

Florida merkezli “duygu analiz” şirketlerinden iSentium'un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Gautham Sastri, “Size söylediğimiz şey kitlenin bugün ne söylediği. Twitter çok büyük bir duygu hattı ve biz de bunun anlık görüntüsünü sağlıyoruz” diyor.

Ancak Twitter'ı yatırım rehberi olarak kullanmaya temkinli yaklaşan pek çok kesim var. Eleştirenler özellikle Twitter analizlerini baz alarak yatırım yapan 40 milyon dolarlık Derwent Capital Markets deneyimini hatırlatıyor. 2012'de kurulan şirket açıldıktan sadece bir ay sonra kapanmıştı.

İsentium ve diğer şirketler de Twitter'ın yatırımcılar için faydalı ipuçları sağlayabileceğini, ancak yatırım kararlarında kullanılan tek faktör olmaması gerektiği konusunda uyarıyor. 

 

 

 

Yukarı

Business HT×