BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Sorun şoförsüz sürücüler

Google'ın şoförsüz araçlarının trafik kazalarına karıştığı haberlerinin ardından teknoloji devi kazaların nedeninin şoförlü araçlar olduğunu açıkladı

CNNMONEY 13 05 2015, 09:51

Google'ın şoförsüz araçlarının büyük miktarda önemsiz trafik kazalarına karıştığı haberlerinin ardından teknoloji devi, haberleri geçiştirme eğilimiyle kazaların nedeninin kendi şoförsüz araçları değil de diğer şoförlü araçlar olduğunu açıkladı.  

Google pazartesi günü, 6 yıl önce lanse ettiği şoförsüz araçlarının şimdiye kadar Kaliforniya'da 11 "önemsiz" kazaya karıştığını açıkladı. Motorlu araçlar departmanına göre bu kazaların 4'ü son 9 ayda gerçekleşmiş.

Google'un şoförsüz araç programının müdürü Chris Urmson'a göre, kazaların hiçbirine Google'un arabaları neden olmadı.

Urmson bir blog yazısında Google araçlarına -genellikle kırmızı ışıkta ama çevreyollarında da-  birkaç kere yandan, 7 kere arkadan ve bir kere de dur işaretine uymayan bir araç tarafından çarpıldığını belirtti.

Hiçbir kazada ölen ya da yaralanan olmadı.

Urmson, "Yaşanan bütün olaylardan birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz, bizim suçumuz olmasa bile." dedi

Teknoloji şirketinin şu an 20'den fazla şoförsüz arabası var. Araçlarda insanları ve diğer araçlar gibi engellerden kaçınmak için sensörlerin yanı sıra GPS, radar ve trafik levhalarını tanıyabilmesi için programlar mevcut.

Google şimdiye kadar insan sürücülerin yaptığı hatalı sollama ve kırmızı ışıkta geçmek gibi önemli kazalara neden olan birçok davranış biçimini belirledi ve arabalarını bu durumlara adapte olabilecek şekilde yarattı.

İnsan sürücülerin hatalarını belirlemek, Consumer Reports dergisinde otomotiv müdürü Jake Fisher'ın ilgi alanı.

Google'un araçlarının bu kazalara neden olmadığı konusunda şüphesi yok fakat araçlarda insan sürücüler olsaydı acaba bu kazaları önleyebilirler miydi diye merak ediyor. 

Fisher, insan sürücülerin olası bir kazayı sosyal işaretleri gözlemleyerek herhangi bir bilgisayardan daha önce önleyebileceklerini anlattı; şoförsüz bir araç başka bir aracı fark ettiğinde iş işten geçmiş olabilir.

Ayrıca Fisher, "öndeki sürücünün çarpışmayı engelleyebilmesi için elinden pek birşey gelmediği" konusunda Google ile ters düşüyor ve şoförlerin dikiz aynalarına bakarak ve yolu kontrol ederek arkadan çarpmaları engelleyebileceklerini ve zaten de engellediklerini belirtiyor.  

Öte yandan bir Google sözcüsü, CNNMoney'e "Güvenlik bizim en önemli önceliğimiz" dedi.

Şirketin şoförsüz araçları şimdiye kadar gerek çevre yollarında gerek şehir yollarında 1,5 milyon kilometreden fazla yol kat etti ve Google ortak araba kullanma sorunları hakkında veri toplamak için araçlarını test sürüşlerine çıkarmaya devam edeceğini bildirdi. 

Buna rağmen Urmson, kazaları önlemenin hiç bir zaman mükemmel bir yolu olamayabileceğini kabul etti.

"Eğer yolda yeterince vakit geçirirseniz hangi araçta olursanız olun [şoförlü ya da şoförsüz] kazalar her halükarda yaşanacak" yazarak "Her ne kadar bütün kazaları önlemek istesek de bazıları kaçınılmaz olacak" diye ekledi.

Yukarı

Business HT×