BIST 100 73.391 % 1,20
USD/TRY 3,5210 % 0,49
EUR/TRY 3,7573 % 0,53
Piyasalar
73.391
% 1,20
3,5210
% 0,49
3,7573
% 0,53
1,0664
% 0,03
10,93
0,10
1.177,43
% 0,49
54,46
% 0,96

Nereden nereye

Teknoloji o kadar hızlı değişiyor ki en büyük teknoloji firmalarının bile sektörde sağ kalabilmeleri için kendilerini sık sık yenilemeleri gerekiyor.

BUSİNESS İNSİDER 05 05 2015, 09:29

Teknoloji o kadar hızlı değişiyor ki en büyük teknoloji firmalarının bile sektörde sağ kalabilmeleri için kendilerini sık sık yenilemeleri gerekiyor. 

Bu da, daha taze bir görünüm ve imaj yansıtabilmek için logolarını da yenilemeleri gerekiyor demek. 

Aslında en büyük teknoloji şirketlerinden bazılarının logoları şimdiye kadar o kadar çok değişti ki, markaları tanıyamayacaksınız bile.

İşte size 13 teknoloji şirketinde gerçekleşen logo değişimleri:

Yahoo eğlenceli logosunu 2013'te değiştirerek daha profesyonel görünümlü, modern yazılı bir logo seçti.

Google artık oyuncu, yuvarlak yazılı logoya sahip değil. Daha modern bir görünüşe sahip olan yeni logosunda 2014'te ufak bir değişiklik yapıldı. Farkı görebiliyor musunuz?

Apple'ın "gökkuşağı elma'sı" 1077'de güçlü bir izdenim bıraktı ama şirket daha basit bir yaklaşım sergileyerek 2007'de beyaz, 3 boyutlu bir logo seçti.

Samsung bir noodle dükkanı olarak işe başladı oyüzden ilk logosu biraz teknoloji dışı görünüyor. Ama sonuç olarak 1993'de ünlü logosuna geçti.

Microsoft, logosunu neredeyse her 10 yılda bir değiştirdi. O zamanın modası yuvarlak yazılı bir logodan Windows üretim hattını vurgulayan bir amblem edindi.

AT&T'nin ilk logosunda "uzak mesafe araması" yazıyordu ama şimdi sadece küresel ulaşımını gösteren mavi bir yörünge var.

Nokia'nın ilk logosunda bri balık vardı veşirketin ilk ofisinin önündeki nehri simgeliyordu.

IBM 1972'den beri logosunu değiştirmedi ve hala dünya'da en rahat tanınabilen markalardan biri.

Hewlett Packard (HP) 1939'daki kuruluşundan beri birçok logo değişimine başvurdu ama iki harfli basit bir logoda karar kılmış gibi görünüyor.



Intel en şöhretli dönemine "Intel Inside" losogu ile ulaştı, ama 2006'da basit bir "Intel" yazısında karar kıldı. 

Amazon'un logosu da seneler içinde değişimlere uğradı. Şu an sanki 2000'deki logosuna geri dönmüş gibi.

Xerox 40 yıllık logosunu 2008'de kırmızı, içine biraz eğlence katılmış bir logoya dönüştürdü

Playstation belli ki şimdiye kadar 20'den fazla logo değişimine girdi. En son 1994'te 4 renkli bir amblemde karar kıldı. Şimdiyse basit, beyaz birleşik bir logoya sahip.

Yukarı

Business HT×