BIST 100 74.395 % 1,08
USD/TRY 3,5179 % -0,18
EUR/TRY 3,7912 % -0,07
Piyasalar
74.402
% 1,09
3,5181
% -0,18
3,7911
% -0,07
1,0775
% 0,10
11,00
0,07
1.173,07
% 0,23
54,66
% -0,51

En büyük dilim onlarda

İki şirketin dijital reklam gelirlerindeki payı ikincil sosyal medya şirketlerini zorluyor.

FT 02 05 2015, 10:34

Bu hafta ikinci nesil sosyal medya şirketleri için zorlu bir haftaydı. Linkedin, Twitter ve Yelp son günlerde, kendi reklam işlerinin yatırımcıların öngörülerinden daha yavaş geliştiğini açıklamalarının ardından piyasa değerlerinde kayıp yaşadı. Bu hafta gelen sinyaller Google ve Facebook ile bu şirketler arasındaki makasın daha da açıldığına işaret ediyor. İki şirket dijital reklam pastasından aslan payını alıyor. İnteraktif Reklamcılık Bürosu’nun verilerine göre ABD’de dijital reklamcılık yüzde 16 artışla 49,5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Pivotal Research analisti Brian Wieser’in projeksiyonuna göre Facebook ve Google bu büyüklüğün yaklaşık olarak yüzde 60’ını, başka ifadeyle 30 milyar dolarlık kısmını kontrol ediyor. Wieser, Facebook ve Google platformlarının reklamcılar için her şeyin bulunabileceği tek mecralar olarak algılandığını söylüyor.

Facebook ve Google’ı reklamcılar için dijital alanda diğer rakiplerinden ayıran iki özellik bulunuyor.

Birincisi bu platformların çok geniş kullanıcı kitlesi bulunuyor. İki platform da her ay 1 milyardan fazla kullanıcı tarafından kullanılıyor.

İkinci olarak da bu şirketler reklamcılara ellerindeki büyük datalar sayesinde belli bir müşteri kitlesine odaklanabilme şansı sunuyor.

Geçen hafta hisseleri yüzde 26 düşen Twitter reklam işini geliştirmek için adımlar atıyor. Fakat markalar Twitter’ı hala küçük bir platform ve Facebook’tan daha az sofistike bir mecra olarak algılıyor.

Dijital reklamcılık konusunda Facebook ve Google’ın video konusundaki imkanlarının da reklamcıların bu şirketleri tercih etmelerinde rolü bulunuyor.

Twitter da son zamanlarda video kapasitesini geliştirmeye çalışıyor. Şirket mobil canlı yayın uygulaması Periscope’u satın aldı ve bir zamandır otomatik olarak oynatılan reklamlar üzerinde testler yapıyor. Linkedin de satış gücünü artırmak için geliştirmeler üzerinde çalışıyor.

Analistler, Google ve Facebook’un dijital reklam pastasından aldıkları payın artacağı öngörüsünde bulunuyorlar.

 

Yukarı

Business HT×