BIST 100 73.391 % 1,20
USD/TRY 3,5210 % 0,49
EUR/TRY 3,7573 % 0,53
Piyasalar
73.391
% 1,20
3,5210
% 0,49
3,7573
% 0,53
1,0664
% 0,03
10,93
0,10
1.177,43
% 0,49
54,46
% 0,96

Angry Birds'ün kârı kızdırdı

Tüm dünyada fenomen olan Angry Birds'ün şirketi Rovio Entertainment, geçen yıl şirket gelir ve operasyon kârlarında ciddi bir düşüş yaşadı. Şirketin hedefi Angry Birds filmleri ile lisanslı ürün satışını artırmak

MARKETWATCH 19 03 2015, 10:36

Tüm dünyada fenomen haline gelen Angry Birds'ün şirketi Rovio Entertainment, mobil oyun gelirlerindeki küçük artışa rağmen lisans ürünü satışlarındaki düşüşle geçen yıl şirket gelir ve operasyon kârlarının ciddi oranda düştüğünü açıkladı.

Oyun, 2009 yılında ilk versiyonunun çıkışından bu yana tüm dünyada 7'den 77'ye herkesin ilgisini çekmişti. Ancak, yeni çıkan birçok mobil oyunun hem popülarite hem de para kazandırma açısından Finlandiyalı şirket tarafından geliştiren Angry Birds’ü geride bırakmasıyla finansal zorluklar yaşamaya başlamıştı.

Şirket, 2013 yılında 173.5 milyon euro olan gelirlerinin geçtiğimiz yıl 158.3 milyon euroya düştüğünü açıkladı. Operasyon kârları ise 36.5 milyon eurodan 10 milyon euroya geriledi.

Yavaşlayan satışlar yüzünden şirket geçen yıl iş gücünde yüzde 14 daralmaya gitmişti. Ayrıca şirketin uzun zamandır CEO’luğunu üstlenen Mikael Hed görevinden ayrılmış, yerine eski Nokia yöneticisi Pekka Rantala gelmişti.

Rovio’nun sorunları, şirketin artık sektörün standardı haline gelen bedava oyun modeline ayak uyduramamasından kaynaklanıyor. Yeni bedava oyun modellerinde oyun bedava indirilebiliyor ancak oyuncular oyun içi yeteneklerini geliştirmek için satın almalar yapıyor. Rovio’nun yapısı ise oyunu indirirken küçük bir ödeme talep etmesi üzerine kurulu.

#pagebreak#

Bu kapsamda, Rovio’da geçen yıl oyuna ilgiyi yeniden canlandırma çabaları kapsamında bedava sürümler geliştirdi ve böylece oyun gelirlerini 95.2 milyon eurodan 110.7 milyon euroya çıkardı. Fakat oyun gelirlerindeki iyileşmeye rağmen, Rovio’nun finansal performansı rakiplerinin yanında çok sönük kalmaya devam ediyor. Örneğin Candy Crush’ın üreticisi King 2014 gelirlerini 2.26 milyar dolar olarak açıklamıştı.

Rovio ayrıca oyun sektörünün dışındaki alanlara da yönelerek kısa animasyon videoları ve bir çok farklı tüketici için Angry Birds markası lisansı satmaya da başlamıştı. Ancak Angry Birds ürünlerinin satışı 2014 yılında yüzde 43 düşerek 41.4 milyon euroya geriledi.

Yeni CEO Rantala, 2016 yılında tüm dünyada vizyona girecek olan Angry Birds filminin lisans ürünleri satışını da arttıracağından umutlu olduklarını söyledi.


Yukarı

Business HT×