BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Mobil internetin ekonomiye katkısı 700 milyar $

'Küresel Mobil İnternet Ekonomisinde Büyüme' raporuna göre, dünya ekonomisinin %70'ini oluşturan 13 ülkede mobil internetin ekonomiye katkısı 700 milyar dolara çıktı

AA 07 03 2015, 15:30

Mobil internetin küresel ekonomideki ağırlığı giderek artıyor.

Uluslararası danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group (BCG) ve Google işbirliğiyle hazırlanan 'Küresel Mobil İnternet Ekonomisinde Büyüme' raporuna göre, dünya ekonomisinin yüzde 70'ini oluşturan 13 ülkede mobil internetin ekonomiye katkısı 700 milyar dolara ulaştı.

Raporda mobil internetin ekonomik katkı payına paralel şekilde istihdam potansiyelinin de yükseldiği ortaya konuldu. Amerika, Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Güney Kore, İngiltere ve İspanya'dan oluşan 13 ülkede mobil internetin sağladığı istihdam 3 milyonu aştı.

Avrupa'nın en büyük 5 ekonomisine bakıldığında ise mobil internetin ekonomiye katkısı 120 milyar doları bulurken, sağladığı istihdam yaklaşık yarım milyon kişi oldu.

Rapora göre, mobil internet yükselişini gelecek yıllarda da sürdürecek. Akıllı cihazların kullanımının giderek artması ve mobil operatörler arası rekabetin sertleşmesiyle sürecek büyüme en fazla Hindistan'da hissedilecek. 

2017 yılına kadar Hindistan'da mobil internetin ekonomiye katkısı yüzde 40 büyüyecek. Avrupa, Çin ve Amerika'da bu büyüme ortalama yıllık yüzde 25 olarak gerçekleşirken, Japonya ve Güney Kore'de ise büyüme oranı yüzde 10 olacak.

Bu ülkelerde internet ekonomisi en çok mobil alışverişte ve mobil reklam uygulamalarındaki artışla geliştirilecek uygulamalar ve içerik servislerinin etkisiyle büyüyecek.

Mobil internetin başarı hikayesinin önemli bir bölümünü büyüyen uygulama ekonomisi oluşturuyor. 2008 yılından beri toplam indirilen uygulama sayısı 200 milyar iken rapora göre sadece 2013 yılında indirilen uygulama sayısı 100 milyarı aştı.

Raporda ayrıca, 2013 Haziran ve 2014 Temmuz arasında, operatörlerinin uygulama tasarımcılarına ödedikleri toplam ücretin 15 milyar doların üzerinde olduğu belirtiliyor.

TÜKETİCİNİN YILLIK AVANTAJI 3,5 TRİLYON DOLAR

Rapora göre mobil internet sayesinde en çok kazanan kesimi tüketiciler oluşturuyor. Bunun en büyük sebebi ise tüketicilerin mobil internet üzerinden kullandıkları uygulamaların ve cihazların algılanan değerlerinin, uygulama ve cihazlara ödedikleri paradan çok daha yüksek olması. Raporda 13 farklı ülke için yapılan tüketici anketlerine göre tüketicilerin mobil internet sayesinde elde ettikleri fayda yıllık yaklaşık 3,5 trilyon doları buluyor. Tüketici başına düşen fayda 4 bin dolar seviyesinde oluşurken, bu tüketicilerin cihaza ve internete ödediği paranın yaklaşık 7 katına denk geliyor. 

Özellikle Avrupa'da internet erişiminin tüketicilerin tercih sıralamasında da hızla yükseldiği görünüyor. Araştırmaya göre, her 5 Avrupalı tüketiciden 1'i ise mobil internet erişimini sağlamak için arabasından vazgeçebileceğini belirtiyor. Yine tüketicilerin yüzde 50'si mobil internet erişimini alkol, kahve, sinema ve spor gibi alışkanlılarına tercih ediyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan, mobil internet ekonomisinin Türkiye'de de büyük çıkış içerisinde olduğunu belirterek, "Mobil internette rekabet inovasyonu, büyümeyi ve sektörde sürekli iyileştirmeyi sağlıyor. Türkiye bu konuda çok büyük bir potansiyele sahip. Özellikle genç iş gücünün eğitim, teşvik ve yatırımlarla desteklenmesiyle uzun vadede mobil ekosisteminde rekabetçi bir konum elde edebilir" dedi.

Yukarı

Business HT×