BIST 100 9.915,62 % 2,05
USD/TRY 32,5090 % -0,09
EUR/TRY 34,7760 % -0,56
Piyasalar
9.915,62
% 2,05
32,5090
% -0,09
34,7760
% -0,56
1,0693
% -0,34
44,70
-0,19
2.337,96
% 0,24
89,50
% 0,55
En son haberlerden haberin olsun istemez misin?

Mavi Jeans CEO'su: Pişman oldular

Mavi Jeans CEO’su Cüneyt Yavuz: Mavi'yle ilgilenmeyen yabancılar pişman

Mavi Jeans CEO'su: Pişman oldular
DÜNYA 17 11 2017, 08:21

Mavi Jeans CEO’su Cüneyt Yavuz, yurtdışında yatırımcılarla bir araya geldiklerinde halka arza katılmayanların pişmanlıklarını belirttiğini söyledi.

Dünya'nın haberine göre Yavuz, "Üst üste iki çeyrektir dediklerimizi yapınca halka arz sırasında bize güvenmeyenler pişman oldu." dedi.

Yavuz, halka arzın ardından yaptığı ilk toplantıda şirketin 5 ayda yatırımcısına yüzde 30’un üzerinde kazandırdığını söyledi.

Yavuz, şirketin konsolide gelirlerinin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artarak 829 milyon TL’ye, net kârın ise yüzde 95 artışla 36 milyon TL’ye ulaştığını belirtti. Yurtdışında yatırımcılarla birkaç gün önce biraraya geldiğini, halka arza katılmayanların pişmanlıklarını dile getirdiklerini anlatan Yavuz, “Üst üste iki çeyrektir dediklerimizi gerçekleştirince bize güvenmeyen yatırımcılar pişman oldu” ifadesini kullandı.

Yavuz geleneksel olarak yüzde 25-30 bandında büyüyen şirketin bu son performansında zor geçen 2016’nın baz etkisinin de olduğunu da ekledi. Yavuz, halka arzda bir yol açtıklarını, arkalarından gelecek perakendecilerin de olduğunu duyduklarını belirtti.

"POZİTİF BOMBA"

Mavi, yurtdışında 62 monobrand mağazası, toptan ve e-ticaret kanallarıyla büyüyor. E ticareti büyümede ‘pozitif bomba’ olarak gördüklerini anlatan Yavuz, “ABD’de çok hızlı büyüyoruz. Globalde Amazon, Zappos ve Nordstrom gibi online kanallarda en çok satan jean markalarının başında geliyoruz. Global e-ticaret platformlarının satışlarından elde edilen gelir; 2017’nin ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 95 artış gösterdi. E-ticaretin satış içindeki payı Türkiye’de yüzde 2 iken Amerika’da ise yüzde 45’e ulaştı” dedi. Yavuz Rusya pazarında ise yeni bir büyüme stratejisi oluşturduklarını belirterek, “Rusya’da bir bebeğimiz var. Bu pazarda Türkiye modeliyle büyüyeceğiz” dedi.

 

Yukarı

Business HT×