BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Chobani BusinessHT'ye konuştu

ABD'nin en büyük yoğurt üreticisi Chobani, büyümeye devam etmekte kararlı olduğunu açıkladı

ZEYNEP TOPALOĞLU 20 05 2015, 08:32

"Amerikalılara yoğurdu sevdiren adam" olarak gösterilen Hamdi Ulukaya'nın kurucusu olduğu Chobani şirketi, hızlı büyüme sonrası verimlilik ve yönetim sancıları mı çekiyor?

 bu soruyu irdeliyor ve şirketin büyüme sancıları çektiğini bu nedenle yeniden yapılanma içinde olduğunu belirtiyordu. 

Konuya ilişkin olarak BusinessHT'ye değerlendirmeler yapan Chobani, bu iddialara cevap verdi.

"Haberler, şirketimizdeki muhtemel değişiklikleri yanlış bir şekilde yansıtıyor" denirken, "Hamdi Ulukaya, öngörülebilir bir geleceğe kadar şirketimizin CEO'su, Başkanı, kurucusu ve sahibi olarak kalacak, kendisi işin operasyonel tarafı konusunda destek sunacak bir partner belirleyene kadar bu yetkiler çerçevevesinde şirketi yönetmeye devam edecektir" denildi.

ABD'de "Yunan Yoğurdu" kategorisinde öncü olduklarını söyleyen Chobani, bu alanda açık ara önde olduklarını ve 2015 performanslarının da planların ötesinde olduğunu söyleyerek "büyüme" eleştilerine cevap veriyor: "Performansımız 2015 planlarımızın üzerinde seyrediyor, tüm ürün portföyümüzde iki haneli rakamlarla ifade edilen güçlü bir dağıtım artışı yakalamış durumdayız ve bu büyümemizi artırmaya devam ediyor".

Chobani'nin 1 milyar dolar düzeyinde cirosu bulunuyor. Son yıllardaki pazar kayıplarına karşın şirketin kendi alanındaki payı yüzde 40'ın üzerinde.

Peki şirketteki yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında neler yapılıyor ya da buna neden ihtiyaç duyuldu? "Daha sürdürülebilir ve daha verimli bir operasyon yapısı oluşturmak üzere yeniden yapılanmaya gitmek, bizim gibi hızlı büyüme kaydeden şirketler için çok olağandır" denirken 2015 performansına ilişkin ipuçları verildi: "2014’teki sermaye artışımız, mevcut planlarımızı hızlandırıp hayata geçirmemizin yanısıra, büyümeye devam etmek için yeni ürün platformlarına yatırım yapmamıza da imkan sağladı. Bu gelişme yeni ekibimiz, operasyonumuzda yapılan iyileştirmeler ve son zamanlardaki performansımızla birleşince, 2015’in ilk çeyreğinde iki haneli büyüme rakamları elde ettik, böylece tüm yıl büyüme performansı konusunda da güçlü bir konuma geldik".

Chobani, bu ay yeni ve tam entegre pazarlama kampanyası başlatacaklarını ve böylece markayı daha yukarı taşımaya odaklanacaklarını kaydetti.

Girişim sermayesi TPG, geçen yıl Chobani'ye 750 milyon dolar yatırım yapmıştı. 

Ulukaya, İnglizce öğrenmek için 20 yıl önce gittiği ABD'de önce bir peynir şirketi kurmuş ardından Chobani'yi kurmuştu. 

Yukarı

Business HT×