BIST 100 105.773 % 0,48
USD/TRY 3,9637 % 0,18
EUR/TRY 4,6640 % 0,38
Piyasalar
105.773
% 0,48
3,9637
% 0,18
4,6640
% 0,38
1,1767
% 0,25
14,28
0,00
1.284,26
% 0,29
63,27
% 1,12

Şarj istasyonlarına talip olan ilk “babayiğit”

Türkiye’nin ilk yerli otomobilini yapacak ortakların belli olmasının ardından şarj istasyonları için de “babayiğit”ler ortaya çıkmaya başladı

Şarj istasyonlarına talip olan ilk “babayiğit”
HABERTÜRK 11 11 2017, 11:11

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK), “Elektrikli Araçların Şarj İstasyonuna İlişkin Usul Ve Esaslar” çalışmasının ana ekseninde yer alan şarj istasyonlarının kurulması konusunda ilk talip çıktı.

Elektrik dağıtım şirketlerinin çatı örgütü Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER), bu konuda görüşlerini “sözlü” olarak EPDK ile paylaştı.

Gazete Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre ELDER kaynakları, EPDK’nın konuyla ilgili düzenlemesinin henüz kendilerine resmi olarak ulaşmadığını, bu süreçte sözlü olarak görüş alışverişinde bulunduklarını kaydetti. İşte, öngörülen sisteme ilişkin ayrıntılar ve öneriler

1-Kurulum

Şarj istasyonlarını, elektrik dağıtım şirketleri kurmalı. Şarj istasyonları, dağıtım şebekesinin bir parçası olacağı için sistemde yükten kaynaklı dalgalanmaların, ortaya çıkacak arıza, kesinti ve benzeri sorunların hızla kontrol altına alınması önemli. Sistem güvenliği için bu şart.

2-Nerede olacak?

Şarj istasyonları, şehrin bağımsız bölümlerinde, parklarda ya da uygun başka noktalarda kurulabilir. Mevcut akaryakıt istasyonları bünyesinde kurulmasında da teknik veya güvenlik yönünden bir sakınca yok.

3-Elektriği kim satacak?

Elektrik dağıtım şirketleri sadece şarj istasyonlarını kurmalı. Elektrik satış işlemini, tedarikçiler ya da perakende şirketleri yapmalı. Altyapının kurulması ile elektriğin satışına yönelik iki işlem birbirinden ayrılmalı.

4-Nasıl satın alınacak?

Otomobil sahipleri, kredi kartlarıyla ya da tedarikçilerin vereceği özel kartlarla elektrik satın alabilir. Buna göre araç sahibi, şarj istasyonuna kartı takacak ve istediği miktarda elektriği satın alabilecek.

5- İstasyon sayısı ne olacak?

Sistemin yaygınlaşmasına bağlı olarak şarj istasyonları sayısı belirlenecek. Sayının kademe kademe artırılması uygun olur. Bu konuda kararı, EPDK verecek.

6- Mâli kaynak nereden sağlanacak?

Dağıtım şirketleri sistem için yatırım yapacak. Bu yatırımın milyonlarca doları bulacağı hesaplanıyor. EPDK, bu yatırımın nasıl ve hangi kalemlerden finanse edileceğini belirleyecek.

 

YERLİ OTOMOBİLİ 5 ŞİRKET YAPACAK

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2 Kasım’da düzenlenen “Türkiye'nin Otomobili Ortak Girişim Grubu Tanıtım Toplantısı”nda yerli otomobilin yapımını üstlenecek şirketleri “Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding, Turkcell ve Zorlu Holding” olarak açıklamıştı.

Açıklamanın ardından ilk “sipariş” İstanbul Ticaret Odası’ndan (İTO) geldi. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, Oda’nın üye sayısının 415 bin olduğunu hatırlatarak “415 bin üyemizin 415 bin arabası yok, çok daha fazlası var. İstanbul iş dünyası olarak biz, 200 bin araç almayı bugünden taahhüt ediyoruz” dedi.

İTO’nun kasım ayı olağan meclis toplantısında konuşan Çağlar, İTO olarak, tüm iştirakleriyle birlikte makam araçları dahil tüm araçlarını, yerli otomobillerle değiştireceklerini ifade ederek, “İTO olarak biz kendilerine yazalım, 200 bin araca talibiz diyelim” diye konuştu.

Yukarı

Business HT×