BIST 100 108.489 % 0,05
USD/TRY 3,6710 % 0,69
EUR/TRY 4,3273 % 0,06
Piyasalar
108.489
% 0,05
3,6710
% 0,69
4,3273
% 0,06
1,1784
% -0,57
12,31
0,05
1.280,48
% -0,75
57,75
% 0,91

Otomotivde Almanya sancısı: Tahribat artabilir

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, "Almanya ile gerilim otomotiv sektöründe küçük ve orta ölçekli şirketlere yansımaya başladı, zaman içinde tahribat artabilir" dedi.

Otomotivde Almanya sancısı: Tahribat artabilir
06 10 2017, 16:16

Türkiye'nin ihracat artışında itici güç olan otomotiv sanayinin üçte birini oluşturan tedarik sektörünün temsilcisi TAYSAD, Almanya ile Türkiye arasındaki gerilimin küçük ve orta ölçekli tedarik şirketleri için sorun yaratmaya başladığına, küçük şirketlerde oluşan tahribatın zaman içinde artabileceğine dikkat çekti.

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, Almanya ile bozulan ilişkilerin küçük ve orta ölçekli şirketlerin almaya çalıştıkları yeni işlere yansıdığını, ancak büyük tedarik şirketlerinin sorunları ortaklarıyla çözdüklerini ifade etti.

Kanca, Reuters'a yaptığı açıklamada Nisan ayındaki referandumdan başlayarak iki ülke arasındaki gerilimin basın üzerinden yapılan demeçlerle artmasıyla birlikte iş akışlarında aksamalar gözlemlediklerini söyledi.

Alman şirketlerin Türk tedarikçileri öncelik sırasında aşağıda tutabildiklerini veya ihalede en iyi teklif verenler arasında olmalarına rağmen seçmeyebildiklerini belirten Kanca, "Büyük firmaların yöneticileri bu işin peşini bırakmıyorlar, zorluyorlar. Orada kayıp çok değil. Ama orta ve küçük ölçekli olanlar gidip bununla uğraşamıyor. Bunları topladığımızda 3-5 milyon euro değil daha büyük rakamlardan bahsediyoruz. Zaman geçtikçe daha da yüksek olabilir" dedi ve ekledi: 

"Eskiden (Alman şirketler) Türkiye'ye gelir ve ısrar ederlerdi. Daha iyi bir fiyat yapar, işi alırdık. Şimdi ise tak diye siz burada rekabetçi değilsiniz denilebiliyor."

Türkiye'nin ilk dokuz ayda yüzde 11 artışla 115 milyar dolara yükselen ihracatında yüzde 19 ile en yüksek paya sahip olan otomotiv sektörü, ihracattaki artışın üçte birini tek başına sağladı. Otomotiv sektörü ihracatı ilk dokuz ayda yüzde 22 artışla 21 milyar dolara yükseldi.

Otomotiv sanayi toplam ihracatından yüzde 16 ile en büyük payı, dünyanın başlıca otomotiv ana ve tedarik sanayilerinden birine sahip olan Almanya alıyor.

Alman şirketlerin Türkiye'den mal almamak gibi gümrük birliği çerçevesinde hukuki sorun yaratacak resmi bir karar alacağını düşünmediğini, ancak daha temkinli olduklarını tahmin ettiğini belirten Kanca şöyle konuştu:

"Biz burada ayak sürten, Türkiye'ye gelmek istemeyen satın alma müdürü, bahane çıkaran kalite müdürü görüyoruz. Bu da Türkiye'ye yansıyor... Geçen yıl daha tekildi, bu adam yaptı, öbürü yapmadı diyebiliyorduk. Şimdi daha fazla etkisi hissediliyor." 

Yukarı

Business HT×