BIST 100 103.929 % 1,62
USD/TRY 3,5422 % -0,21
EUR/TRY 4,1788 % -0,67
Piyasalar
103.929
% 1,62
3,5422
% -0,21
4,1788
% -0,67
1,1793
% -0,46
11,86
-0,03
1.295,75
% -1,15
58,43
% -1,00

Yerli otomobil için üç "babayiğt" iddiası

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Yerli otomobil üretecek babayiğit arıyoruz" diyerek başlattığı süreçte Karsan, Vestel ve BMC'nin ortak bir proje için çalışacağı iddia edildi

Yerli otomobil için üç "babayiğt" iddiası
HÜRRİYET 19 08 2017, 15:03

2011'deki TÜSİAD Genel Kurulu'nda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yerli otomobil üretecek babayiğit arıyoruz" sözleriyle fitili ateşlenen süreçte bugüne kadar pek çok yöntem denendi, onlarca şirketin ismi öne çıktı.

Ancak ekonomi kulislerinde konuşulanlara göre finalde ipi göğüsleyecek üç şirket var:

Vehbi Koç'un kızı Suna Kıraç'la evli ünlü işadamı İnan Kıraç'ın sahibi olduğu Karsan, patron koltuğunda Ahmet Nazif Zorlu'nun oturduğu, 2015'te otomotiv sektörüne sessiz sedasız giriş yapan ve oto elektroniğinde çok sayıda yerli yazılıma imza atan Vestel ve Türkiye’nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Bu üç şirketin ortaklaşa bir proje geliştirip bakanlıktan onay aldığı da gelen bilgiler arasında. 

2 YILDIR BAKANLIKLA ÇALIŞIYOR

Bu alandaki çalışmalar Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Karsan ve Vestel arasında iki yıldır sürüyor. Yerli oto için iki patronla 10'dan fazla yüz yüze toplantı yapıldı. 2014 yılında "İlk yerli otoyu ben yapmak istiyorum" açıklamasıyla gündeme gelen İnan Kıraç, projenin startını da bu tarihte verdi.

Yerli otomobile yatırıma hazırlanan Vestel ilk resmi adımı 2015'te atmıştı. Şirket, bu tarihte otomotiv sektöründeki ihracatın yüzde 70'ini karşılayan TAYSAD'a üye oldu. Vestel iki yıldır elektrikli otomobil ve aksamları üzerine birçok projeye imza attı. Akıllı şarj ünitesinden pil teknolojilerine kadar çok sayıda alanda 30'a yakın patent aldı. Vestel elektrik motoru, elektrik motoru kontrol mekanizmaları ve motoru çalıştıran ana kartın dizaynını da kendi teknolojisi ile yapabiliyor. 

SAKARYA VE BURSA YARIŞIYOR

Yerli otomobil yatırımı içinse Bursa ve Sakarya kıyasıya yarış halinde. 24,2 milyar dolarlık otomotiv ihracatının 8,4 milyar dolarını gerçekleştiren Bursa, yeni yatırım için Yüksek Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi adını verdiği TEKNOSAB'ı hazırlıyor.

Sakarya ise lojistik avantajının değerlendirileceği Sakarya Kuzey Bölgesi'ni bu yatırım için parlatıyor.

Yukarı

Business HT×