BIST 100 75.701 % 0,36
USD/TRY 3,4443 % -0,04
EUR/TRY 3,6965 % 0,07
Piyasalar
75.701
% 0,36
3,4443
% -0,04
3,6965
% 0,07
1,0730
% 0,11
10,82
-0,18
1.171,40
% 0,13
53,54
% -0,72

Yollar "sürücüsüzlere" geçecek

Sürücüsüz araçlarla ilgili öngörülerin sunulduğu yeni bir rapor yayınlandı. Tam otonomatik araçlar 4 sene içinde piyasaya sunulacak.

BUSINESS INSIDER 03 06 2015, 10:05

Sürücüsüz araçlar artık çağ ötesi bir düşünce olmaktan çıktı. Mercedes, BMW ve Tesla gibi firmalar, arabaların tek başına ilerleyebilmesi için otomatik özellikleri piyasaya zaten sundu, ya da sunmak üzere. 

Teknoloji şirketleri bile şöförsüz araçların öncülüğünü yapmaya çalışıyor. Hatta Google, bu yaz şöförsüz arabasının prototipini Kaliforniya yollarında deneme sürüşüne sunacağını açıkladı.

Bussiness Insider Intelligence, yayınladığı yeni bir raporda sürücüsüz araç piyasasını, güncel durumundan yola çıkarak inceledi ve bu sektörün beş sene içinde nasıl gelişeceğini düşündüklerinin bir analizini yaptı. Rapor, sürücüsüz araçların yaratabileceği ekonomik etkiyi anlatıyor ve bu araçların piyasaya sunulabilmesinin önündeki güncel engelleri inceliyor.

İşte raporda önce çıkan birkaç işe yarar bilgi:

  • Sürücüsüz araçlar sanıldığı gibi çağ ötesi bir teknoloji değil; aslına bakarsanız yollarda zaten sürücüsüz özelliklere sahip arabalar bulunuyor. Buradaki sürücüsüz araç tanımı, şöförün sınırlı ya da hiç müdahalesi olmadan arabanın hızlanmasını, fren yapmasını ve yönlendirilmesini sağlayan bazı özellikler. 
  • Sürücüsüz araçlar iki farklı sınıfa ayrılıyor: yarı-otonomatik ve tam otomatik. Tam otomatik araçlar A noktasından B noktasına gidebiliyor ve sürücünün hiçbir müdahalesine gerek kalmadan yol boyunca karşılaşabiliceği her türlü karayolu senaryosunu atlatabiliyor. Bu araçların üretimi 2019 yılında başlayacak.
  • Raporu yazanlar, öngörü tarihinin sonunda piyasada, raporda tanımlanan sürücüsüz özelliklerinden birine sahip olan yaklaşık 10 milyon arabanın olmasını bekliyorlar.
  • Tam otonom arabalar da kumandalı ve şöförsüz olarak ikiye ayrılıyor. Mevzuat ve sigorta olayları yüzünden sürücü tarafından kumanda edilen tam otonom arabalar önümüzdeki beş yıl içinde piyasaya sürülecekken, sürücüsüz araçların üretimine daha çok var gibi görünüyor.
  • Sürücüsüz araçların en büyük faydası yolları daha güvenli, insanların yaşamını da daha kolay bir hale getirmek olacak. İngiltere'de KPMG, 2014 ve 2030 arası sürücüsüz araçların ölümleri 2,500 azaltacağını öngörüyor.
  • Ama sürücüsüz araçların önündeki büyük bir engel var. Maliyetlerin azaltılması ve araçlar kullanıcılar arasında yaygınlaşmadan önce bazı sürücüsüz araç özelliklerinin yönetmeliklerinin açığa kavuşturulması gerekiyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yukarı

Business HT×