Dijital cüzdan sokağa iniyor

BKM Express Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, bundan sonra BKM Express'in ağırlıklı akıllı telefonlar üzerinden sokağa kadar ineceğini söyledi

CEREN DİLEKÇİ 01 12 2016, 14:48

Türkiye’nin ilk dijital cüzdanı BKM Express, kullanıma sunulmasından bu yana geçen dört yılda e-ticaret, mobil ticaret ve online ödemeler alanlarında yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Türkiye’de 1,2 milyonu aşkın kullanıcı sayısına ulaşan ve 15 binin üzerinde üye işyerinde hizmet veren BKM Express, kullanıcılara web ve mobil alışverişlerinde hızlı ve kolay ödeme imkânı sunuyor. BKM Express, mobil ödemeyi simitçiden büfeye, restorandan gazete bayisine kadar, hayatın her alanına taşıdı.

BKM Express nakitsiz toplum hedefine katkı sağlıyor
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, BKM Express’in dört yıl gibi kısa bir sürede Türkiye’nin en yaygın ve en fazla kullanıcıya sahip dijital cüzdanı haline geldiğini belirterek, “Nakit ödemeyi terk ederek, hız ve kolaylık sağlayan ödeme sistemlerine geçmenin faydalarını bireyden aileye, aileden topluma, toplumdan ülkenin tamamına ölçeklendirmek mümkündür. BKM Express, alışveriş deneyimine getirdiği hızlı, kolay ve güvenli ödeme anlayışıyla bu vizyona çok önemli katkılar sağlıyor. BKM Express’in kurulduğundan dört yıl sonra toplumumuza somut faydalar, yeni teknolojiler sağlayan ve ekosistemi besleyen bir marka haline gelmesinden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz’’ dedi.

Online perakende işlemlerinde mobilin payı artıyor

Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu ise, BKM Express’in yeni hedefinin “mobil ödemeyi hayatın her alanına taşımak” olduğunu belirterek, dünyada online perakende işlemleri içindeki mobil ödemelerin payının yüzde 35’e, Türkiye’de yüzde 38’e, BKM Express’te ise yüzde 51’e yükseldiğinin altını çizdi. Son bir yılda internetten yapılan kartlı ödemeler hacminin ise toplamda 65 milyar TL olduğunu açıkladı. Serkan Yazıcıoğlu; Türkiye’de 58 milyon kredi kartının kullanımda olduğunu, internette kullanılan kredi kartı adedinin 24 milyon olduğunu, bu alanda 34 milyonluk büyük bir potansiyel bulunduğunu, dünyada ise 2019 yılında 2 milyar kişinin mobil ticaret yapmasının beklendiğini belirtti.

Yazıcıoğlu, mobil ticareti büyüten dört ana teknolojik faktörü; mobil penetrasyon oranı (2016 itibarıyla yüzde 65), büyük ekrana sahip akıllı telefonlar, 4,5G ile tüketicilerin hayatına giren mobil internetin hızlanması ve 7 gün 24 saat alışveriş yapabilme imkânı olarak sıraladı. Bunun yanı sıra mobil ticaretin artmasını sağlayan en önemli faktörlerden birinin de kolay ve güvenli mobil ödeme yöntemleri olduğunu, BKM Express ile mobil ödeme kolaylığını hayatın her alanına taşıma hedefinde olduklarını belirtti.

Yazıcıoğlu, BKM Express'in 20 yeni markayla daha anlaştığını bildirdi.

Serkan Yazıcıoğlu, BKM Express’in dört yıllık yolculuğundan bahsederek, önce web’de başlayan ve 2013 yılından itibaren mobilde online alışverişler ile devam eden bu vizyonun bundan böyle ağırlıklı akıllı telefonlar üzerinden sokağa kadar ineceğini söyledi. BKM Express ile simitçiden sokak büfesine, gazete bayisinden restoranlara kadar her yerde akıllı telefon üzerinden kolaylıkla mobil ödeme yapılabileceğinin altını çizen Yazıcıoğlu, BKM Express’in hayatın her alanında kolay ve güvenli mobil ödemelere öncülük yapmaya devam edeceğini belirtti.      

Yukarı

Business HT×