BIST 100 73.391 % 1,20
USD/TRY 3,5338 % 0,36
EUR/TRY 3,7266 % -0,82
Piyasalar
73.391
% 1,20
3,5338
% 0,36
3,7266
% -0,82
1,0544
% -1,13
10,93
0,10
1.176,20
% -0,10
53,96
% -0,92

Starbucks'a rakip oluyor

Chobani markasıyla ABD’nin yoğurt kralı olan Hamdi Ulukaya, Philadelphia merkezli ‘La Colombe’ (Beyaz Güvercin) kahve zincirlerini satın aldı

HÜRRİYET 10 08 2015, 06:20

ABD’deki en büyük Türk girişimci Hamdi Ulukaya, kendi kurduğu ‘Chobani’ yoğurt markasından sonra bu defa ‘La Colombe’ markasıyla hızla büyüyen kahve pazarına girdi.

Hürriyet'ten Razi Canikligil'e konuşan yoğurt kralı olarak bilinen Ulukaya, hızla büyüyen Philadelphia merkezli gurme kahvecisi ‘La Colombe’nin (Beyaz Güvercin) çoğunluk hisselerini satın aldığını söyledi.

Yoğurt pazarında 1,5 milyar dolar kişisel servete ulaşan Ulukaya, Chobani'nin SoHo'daki kafesinde satmak istedikleri kahveyi ararken La Colombe'la tanıştıklarını ve marka ve konseptlerinin çok hoşuna gittiğini söyledi.

Ulukaya, "Gidip kendileriyle tanıştım. Kahve SoHo’daki şubemizde tuttu. Sonra kurucularından Todd Carmichael arayarak, ‘Travel Channel’a kahve üzerine bir program yapıyorum. Yeni bölümde Türk kahvesini anlatacağız. Benimle Türkiye’ye gel, birlikte sunalım” dedi. İstanbul ve Kapadokya’yı gezdik. Kasım ayında ABD’de gösterilecek" dedi. 

Ulukaya ortak olmaya da bu Türkiye seyahati sırasında karar vermiş. İşadamı süreci, "Kendisine hemen teklif ettim. Onların zaten yatırımcı ortakları vardı. Bir ay içinde çoğunluk hisselerini devraldım" diye anlattı.

New York, Chiago, Washington ve Philadelphia ve Boston’da toplam 12 şubesi olan zincirin şube sayısının yıl sonuna kadar 20'ye çıkması hedefleniyor.  Ancak Ulukaya, La Colombe’un asıl işinin seçkin restoranlara kaliteli kahve vermek olduğunu söylüyor: "Manhattan’ın seçkin restoranları ‘Daniel’, ‘Batalli’, ‘Four Season’dan hangisine giderseniz gidin La Colombe ikram ediyorlar. İşlerinin en büyüğü toptancılık. Kafeler daha sonra açılmaya başlandı."

Ayrıca kafelerde artık Türk simidi ve Türk kahvesi de satılacak. 

La Colombe'un da Chobani gibi hızla büyümesini öngörüdüğünü söyleyen Ulukaya,  "5 yıl sonra patlayacağını görüyorum. Yeni bir markanın nereye gideceğini önceden görüyorum. 5 yıl sonra dünya kahve piyasanının en önemli markası olacağına inanıyorum. Chobani’de yaptığımın aynısını yapacağız" dedi.  

Yukarı

Business HT×