BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Playboy Çin'e (pornosuz) gidiyor

Her ne kadar pornografi Çin'de yasadışı olsa da +18 eğlence öncüsü Playboy şirketi, ülkeyi en ümit verici piyasa olarak görüyor

CNBC 07 05 2015, 09:32

Her ne kadar pornografi Çin'de yasadışı olsa da +18 eğlence öncüsü Playboy şirketi, ülkeyi en ümit verici piyasa olarak görüyor.

Özellikle erkeklere yönelik müstehcen dergisiyle tanınan şirket, aynı zamanda Çin'li tüketicilerin ilgisini çekmeyi başaran tavşan logolu moda eşyası satarak ürün ticareti de yapıyor.  

2014'de Playboy dünya çapında küresel perakende satışlarından -üçte biri kendi ülkesinden olmak üzere- 1.5 milyar dolar kazandı. Şimdi ise şirket, Çin'deki ticaretini başka boyutlara taşımayı hedefliyor.

Playboy Enterprises'ın maliye şefi Matt Nordby çarşamba günü CNBC'ye "Playboy son on yılda Çin'deki perakende satışlarından toplam 5 milyar dolar elde etti, önümüzdeki on yılda bu miktarı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz" dedi ve "Çin, ticaretimiz için büyük bir önem teşkil ediyor" diye ekledi.

Handong United'ın baş üreticisi ve dağıtıcısı olduğu şirket, perakende satış noktalarını şu anki sayı 3,100'den 3,500'e çıkarmayı hedefliyor.  

"[Handong] kaliteli üretim yapmakla ve Çin'le olan perakende ilişkileriyle ünlü." diyen Nordby. "Bu yeni platformun önümüzdeki 10 yıl için bize büyüme sağlayacağına inanıyoruz." diye ekledi. 

Playboy Çin'deki büyümesinin özellike iki alandan geleceğini öngörüyor: e-ticaret ve kadın tüketiciler.

Nordby, "Playboy şimdiye kadar Çin'de daha çok erkek kesime hitap etti ama kıyafetlerimizi kadınlara da pazarlama fırsatımız var." dedi

Ama Çin, Playboy'un açılmak istediği tek market değil. Şirket aynı zamanda kültürel olarak daha muhafazakar olan Hindistan'a da açılmak için çalışmalar yürütüyor.

"Hindistan'daki büyüyen orta gelir sınıfını görmezden gelmek güç, markamız orada büyük ses getiriyor"

Geçen yıl Playboy Hindistan'da ilk gece kulübünü açtı. Haydarabad'da bir üniversite kampüsünün yakınlarında bulunan külüb, 18-35 yaş aralığındaki tüketicilere ilham verici bir yaşam tarzı markası olmayı hedefliyor.

Nordby, "2. etap tüketim ürünleri sunmak olacak, bunu bu senenin sonlarına doğru yapmayı planlıyoruz" dedi.  

Yukarı

Business HT×