BIST 100 103.929 % 1,62
USD/TRY 3,5432 % -0,18
EUR/TRY 4,1802 % -0,64
Piyasalar
103.929
% 1,62
3,5433
% -0,18
4,1800
% -0,64
1,1793
% -0,46
11,86
-0,03
1.295,74
% -1,15
58,44
% -0,98

9 grafikte dijital reklamcılık TV'yi nasıl yenecek?

Bu yıl dijital reklam harcamaları televizyonu geride bırakması öngörülüyor

Grafik: Dünya'da dijital reklamcılık
BUSİNESSHT 07 06 2017, 15:57

Hootsuite 2017 dijital raporuna göre dünyada 3.773 milyar internet kullanıcı mevcut ve internetin penetrasyonu yüzde 50 oranında. Geçen yıldan beri yüzde 10 büyüme görüldü ve bir yılda 354 milyon kişi daha internet kullanıcısı olarak aramıza katıldı. Bu sayılar her geçen sene artarak büyüyor ve dijitalde yer almayanlar artık önemli ölçüde güç kaybediyor. Bu durum en etkin iletişim kanallarından biri olan reklam sektörünü de etkiliyor ve reklam artık TV’nin karşısında güçlenmeye başlayan dijitale kayıyor.

Grafiklerle dünyada dijital reklamcığın durumu şöyle:

1. BU YIL TV DİJİTALİN GERİSİNDE KALACAK.

Zenith Media yayınladığı raporda; Bu yıl ki tahmini rakamlara göre dijital reklam harcamalarının televizyon reklam harcamalarının önüne geçerek büyümeye devam edeceği şeklinde. 2016 yılında küresel TV reklam harcamaları 189,27 milyar dolar iken dijital reklam harcamaları 181,24 milyar dolar olarak birbirine yakınlaştı. Bu sene sonunda ise dijital reklam harcamalarının ilk kez TV harcamalarının önüne geçeceği öngörülüyor.

2. AMERİKA'DA REKLAM HARCAMALARI

 

Büyük resmi küçültüp IAB USA raporuna baktığımızda 2016 yılında Amerika'da dijital reklamcılığın değeri 72,521 milyar dolar olarak açıklandı. 2008 küresel krizinde sonra yaşanan küçülme sonrasında reklam harcamalarındaki büyüme geri kalan yıllarda tekrar yükselişe geçti.

3. AVRUPA'DA REKLAM HARCAMALARI

Avrupa kıtasına baktığımızda da aynı büyümeği görmekteyiz. IAB Europe tarafında yapılan araştırmada 2006 yılından itibaren dijital reklamcılıkta istikrarlı bir büyümenin devam ettiği görülüyor.

Avrupa’da reklam harcamaları kategorilerine baktığımızda en çok büyümeyi dijital reklam harcamaları gösteriyor. TV reklam harcamalarında 2015 ve 2016 yılı arasında bir gelişme görülmezken, yazılı basında reklam harcamalarındaki etkisi gittikçe azalmakta.

 

Türkiye’yi de kapsayan 27 Avrupa ülkesini içine alan IAB raporuna göre 2006 yılından bu yana 35.2 milyar Euro’luk bir harcama meydana geldi ve 2016 yılında dijital reklamcılığın değeri 41.8 milyar dolar olarak açıkladı.

 4. TÜRKİYE'DE DURUM NASIL?

 

Türkiye'de dijital reklam harcamalarının% 13,7'lik bir büyüme oranı ile 1.872.4 Milyon TL'ye ulaştı. 1.872,4 milyon TL’lik toplam dijital reklam yatırımlarının 601 milyon TL’si display, arama motoru, ilan sayfaları, e-mailing ve game ads dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 262,4 milyon TL’ye ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 64’ü mobil cihazlarda yer aldı. Bu da mobil devriminin gidişatını bizlere gösteriyor. 2016’da programatik satın almanın da artışı sürdü ve 993,8 milyon TL’ye yükseldi.

2016 ilk yarısında dijital yüzde 20’lik büyüme gösterdi. Ancak ikinci yarı bilinen nedenlerden ötürü bir yavaşlama yaşandı ve yüzde 14’lük bir büyüme meydana geldi.

Türkiye dijital video reklamcılığında büyüme liderlerinden biri olarak dijital reklamcılıkta önemli bir potensiyele sahip.

 

5. TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİ İLE REKLAM DİJİTALLEŞİYOR.

 

2006 yılında Forbes’ın yayınladığı en değerli şirketler listesinde zirvede daha çok enerji, finans ve diğer alanlarda iş yapan şirketler yer alırken sadece bir tane teknoloji şirketi dikkat çekiyor. 2016 yılına geldiğimizde ise zirvede sadece teknoloji şirketlerinin olması reklamında dijitalleşmesini doğruluyor.

6. FACEBOOK VE GOOGLE 2017 DİJİTAL REKLAMDA EN BÜYÜK PAYA SAHİP OLACAK.

 

2017 yılında Facebook ve Google’ın reklam geliri 106 milyar dolar olması bekleniyor ve dünyanın dijital reklam harcamalarının neredeyse yarısını denk gelecek. eMarketer yaptığı araştırmada 2017 yılında Google’ın 72.69 milyar dolar ve Facebook’un 33.76 milyar dolar reklam geliri yapması bekleniyor. Bu rakamlar toplam küresel dijital reklam harcamalarının yüzde 46,4'üne denk geliyor.

Raporda ayrıca, reklam verenlerin dijital formatta yaptıkları harcamalar, yüzde 17,4 artarak 583,91 milyar dolara çıkacağı ve bu da reklam bütçelerinin yüzde 38,3'üne tekabül edeceği de söyleniyor.

eMarketer tahminlerine göre Snapchat, bu yıl reklamcılıktan daha fazla para kazanmaya hazırlanıyor ve gelirlerini 900 milyon dolara yükselterek yüzde 163.3'lük bir atış olacağı yönünde.

 
Yukarı

Business HT×