BIST 100 90.383 % 0,69
USD/TRY 3,6119 % -0,62
EUR/TRY 3,9015 % -0,53
Piyasalar
90.383
% 0,69
3,6119
% -0,62
3,9015
% -0,53
1,0798
% 0,14
11,50
0,02
1.243,57
% -0,13
50,80
% 0,47

Bir tüketim alışkanlığı analizi: Kur artsa da arabamı değiştirmem

KalDer ve Ipsos'un ortaklaşa yürüttüğü araştırmaya göre Türkiye'de tüketiciler döviz kurundaki hareketlilik oldukça kullandıkları otomobil markalarıyla ilişkiyi sürdürüyor

Bir tüketim alışkanlığı analizi: Kur artsa da arabamı değiştirmem
CEMRE NUR KARACA 02 03 2017, 16:33

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve Fransa merkezli araştırma şirketi Ipsos'un 20 sektörden 20 bini aşkın müşterinin görüşlerini alarak yürüttüğü, müşterilerin sektörlere bağlılıklarını ölçen çalışmanın sonuçları belli oldu.

2015-2016 döneminde Türkiye’deki müşterilerin bağlılık seviyesinin arttığını söyleyen Ipsos Genel Müdürü Hasan Çalışkan,özellikle bireysel emeklilik sistemi, elementer sigorta ve binek otomobilde bağlılık seviyesi artışının oldukça olumlu olduğunu aktardı.

"Özellikle binek otomobilde çok ciddi bir bağlılık artışı görüyoruz" diyen Çalışkan'a göre bunun bir kısmı döviz kurundan kaynaklanıyor. Döviz kurundaki hareketliliğin fiyatlara yansıma ihtimali ile insanlar, sürekli kullandıkları markalarla o ilişkiyi sürdürme kararı alabiliyor.

Çalışkan, BloombergHT'ye yaptığı açıklamada Türkiye'de bağlılık seviyesinin küresel ölçeğe göre hâlen düşük seviyede kaldığını söyledi.

Müşterilerin bakış açısının değiştiği sektör ise teknoloji. KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Buket Eminoğlu Pilavcı konuyla ilgili şunları söyledi:

 "Teknoloji şirketleri de müşteri sadakatinin artması için çabalayan ve ürün yelpazesini geliştiren bir yapı haline geldi. Çünkü müşteri eğilimlerini iyi analiz ediyorlar. Ben gelecekte teknoloji şirketlerinin bugün gördüğümüz ürün yelpazesinden çok daha geniş bir yelpazeye sahip olacaklarını düşünüyorum. Çünkü müşterinin beklentisi bu yönde."

Yukarı

Business HT×