BIST 100 75.929 % -0,13
USD/TRY 3,4525 % 0,28
EUR/TRY 3,6678 % 0,31
Piyasalar
75.929
% -0,13
3,4524
% 0,28
3,6673
% 0,30
1,0619
% 0,04
10,63
-0,03
1.170,56
% -0,02
53,89
% 1,68

Dijital futbol yarışı

Şirketleri borsada alarm veren ve bilançoları dökülen dört büyük futbol kulübünün başka bir spor alanında kâr sağlaması mümkün mü?

ÖZGE ÖZDEMİR 15 08 2015, 11:44

Binlerce kişinin doldurduğu bir spor kompleksi, sıkı bir taraftar grubu, maça sayılı dakikalar kala başlayan tezahüratlar, ışık gösterileri ve Türkiye’nin en büyük spor kulüplerinden Beşiktaş’ın tarafı olduğu bir maç…

Coşkulu 10 bin seyirci, Beşiktaş’ın Dark Passage takımına karşı 3-1 mağlup olduğu müsabakayı izlemek için geçen hafta İstanbul’daki Ülker Sports Arena’yı doldurdu. Eğer “Süper Lig daha yeni başladı, Dark Passage diye bir takım ismi de duymadım” diye düşünüyorsanız henüz “eSporun” büyülü dünyasıyla tanışmamışsınız demektir.

Bahsettiğimiz maç herhangi bir spor müsabakası değil; 5 gençten oluşan iki takımın dijital dünyada seçtikleri karakterlerle birbirlerine karşı klavyeleri aracılığıyla mücadele ettikleri bir karşılaşmadan bahsediyoruz.

Dünyanın en çok takipçisi olan online oyunlardan League of Legends (LoL), dünyanın dört bir yanında profesyonel bir spor ligi olarak bünyesinde lisanslı oyuncuları ve spor kulüplerini barındırıyor. Taktik ve stratejik bir altyapının gerektiği eSporun önde gelen oyunlarından biri olan LoL’ü dünya genelinde günlük 27 milyon, aylık ise 70 milyon kişi oynuyor.

100 MİLYAR DOLARLIK BİR ENDÜSTRİ 

Yayıncılık tarafında ise LoL’ün yayın kanalı Twitch ve online yayın mecralarından özellikle YouTube’un büyük bir rekabet içinde olduğunu görebiliriz. Her ne kadar dijital oyunların espor olup olmadığı tartışılsa da peşine milyonları takan ve büyüklüğü 100 milyar dolara ulaşan bir sektörü kimse görmezden gelemiyor.

Göz, el ve beyin koordinasyonu gerektiren espora transfer olan isimlerden biri de ünlü NBA yorumcusu ve gazeteci Kaan Kural. Twitch kanalında yorumculuk yapan Kural, Al Jazeera Türk’e verdiği röportajda, “Otomobil sporları bir sporsa bu da spor. Hiçbir farkı yok. Ben eSpordan çok bunları dijital müsabaka olarak tanımlıyorum” diyor.

SPONSORLUK YARIŞI

Samsung, Coca-Cola, Red Bull, Nissan, Volkswagen ve Intel gibi büyük şirketlerin sponsorluk yarışına girdiği esporun Türkiye’deki potansiyelini keşfeden Beşiktaş, dünyadaki ilk futbol kulübü olarak bu alana el attı ve profesyonel bir takım kurdu. Fenerbahçe ve Galatasaray’ın bu alandaki fırsatları araştırdığı, hatta Süper Lig’deki bütün futbol takımların sektörün sunduğu avantajlardan yararlanmayı düşündüğü biliniyor.

Önümüzdeki 5 yıl içinde tüm dünyada yüzde 30 büyümesi beklenen espor sektörünü daha iyi anlamak için gereken bazı kilit bilgiler:

*Dünya çapında 134 milyon izleyicisi var.

*2015 dolar geliri 612 milyon dolar olarak hesaplanıyor.

*Güney Kore ve Çin eSpor pazarının öncüleri

*Online mecralarda yayın izleyenlerin yüzde 13'ü eSpor izliyor.

*Kuzey Amerika'da sponsorluk anlaşmaları 111 milyon doları buluyor.

Yukarı

Business HT×