BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Turizmde 5 milyar $'lık kayıp

Turizmciler, yılın ilk 6 ayında rakamların ürkütücü olduğunu ve kaybın 5 milyar doları bulabileceğini belirtiyor

BUSINESSHT VE AA 04 07 2015, 17:46

Rusya'daki ekonomik kriz ve Suriye'deki savaş Türkiye'nin turizm gelirlerini vurdu.

Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı (TÜROFED) Osman Ayık, turizm gelirlerinde bu yıl 5 milyar dolar kaybın söz konusu olabileceğini söyleyerek endişelerini dile getirdi. 

Ayık, başta Rusya olmak üzere birçok pazarda ciddi kayıplar yaşadıklarını söyledi. Rusya pazarında yüzde 30 kayıpların olduğuna işaret eden Ayık, şunları söyledi: "Bu kaybın yıl sonuna kadar 1 milyon Rus turist kaybına ulaşabileceği tahmin ediliyor. Rusya pazarındaki durumun düzelmemesi nedeniyle ciddi sıkıntı yaşıyoruz. Yılın ilk yarısında bir önceki yıla göre sadece Antalya bölgesinde yüzde 9'luk bir düşüş yaşadık. Konaklamadaki ortalama kalış süresi de 9,5 günden 8 güne indi. Yılın ilk 6 ayında rakamlar ürkütücü boyutlara ulaştı. Tahminlerimize göre turizm gelirlerimizde bu yıl 5 milyar dolar kayıp söz konusu olacak." 

Osman Ayık, Almanya ve Orta Avrupa pazarında kısmi artışlar yaşadıklarını ifade etti.

Rakamlar turizm gelirlerinin duraklamaya geçtiğini gösteriyor. Ocak'ta 36,9 milyon kişi olan turist sayısı Mayıs'ta 36,7 milyona indi. Aşağıdaki grafik 2014'ün ortalarından itibaren hem turist hem de turizm gelirlerinde bir duraklamaya işareti ediyor.

 

Sektörün krizleri yönetme, idare etme ve çıkma anlamında birikim ve becerisinin olduğunu dile getiren Ayık, önemli olanın kısa, orta ve uzun vadede yapılacak bir takım çözüm önerilerinin masaya yatırılıp sektörün direncini artıracak destek ve teşvikleri uygulamak olduğunu belirtti.

İç turizmi kendileri için önemli kaynaklardan biri olarak değerlendiren Ayık, iç pazarda seyahat eden misafir sayısını da artırmaları gerektiğine işaret etti.

İç pazardaki büyümenin sektördeki sürekliliği sağlayacağını öne süren Ayık, "Turizm işletmelerinin yüzde 50'si kıyılarda bulunuyor. Kıyı bölgelerde de mevsimselliği aşmak için iç pazardaki büyümeyi sağlamamız gerekiyor. Bu sayede sektörde çalışan elemanların da 12 ay çalışarak sektöre bağlı kalmaları sağlanacaktır" diye konuştu. 

Yukarı

Business HT×