BIST 100 75.929 % -0,13
USD/TRY 3,4572 % 0,42
EUR/TRY 3,6664 % 0,27
Piyasalar
75.929
% -0,13
3,4572
% 0,42
3,6664
% 0,27
1,0603
% -0,11
10,63
-0,03
1.167,69
% -0,26
53,84
% -0,09

Türkiye'de e-ticaret hacmi 2014 yılında yüzde 35 büyüyerek 18,9 milyar liraya ulaştı. Toplam perakende harcamaları içinde e-ticaretin payı ise yüzde 1,6 oldu

AA 25 06 2015, 12:38

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), 2014 yılında Türkiye'deki e-ticaret hacminin, bir önceki yıla göre yüzde 35 büyüyerek 18,9 milyar liraya ulaştığını açıkladı.

TÜBİSAD tarafından, ETİD proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve ComScore proje veri ortaklığında hazırlanan rapora göre, e-ticaret sektörü bir önceki yıla göre yüzde 35'lik artışla 18,9 milyar lira büyüklüğe, e-ticaretin toplam perakende harcamaları içerisindeki payı ise yüzde 1,6 seviyesine ulaştı.

Rapora göre, toplam pazarın 18,9 milyar liraya ulaştığı e-ticarette, kategori olarak bakıldığında 2014 yılında tatil seyahat bir önceki yıla göre yüzde 35'lik büyüme ile 6,8 milyar liraya, sadece online perakende yüzde 33'lük büyüme ile 6,5 milyar liraya, çok kanallı perakende ise yıllık yüzde 47 büyüme ile 3,5 milyar liraya ulaştı.

2014 yılında online pazaryeri katagorisi yüzde 62 büyüyerek 2,7 milyar lira, online bahis kategorisi yüzde 30 büyüyerek 2,1 milyar lira, online-çok kategorili siteler katagorisi yüzde 25 büyüyerek 1,8 milyar lira, online-özel alışveriş katagorisi yüzde 10 büyüyerek 1,5 milyar lira, online dikey kategorisi ise yüzde 15 büyüyerek 0,6 milyar lira oldu.

Ayrıca, çok kanallı kategoriye bakıldığında ise, yıllık olarak, elektronik yüzde 48 büyüme ile 1,4 milyar liraya, giyim & ayakkabı yine yüzde 48'lik büyüme ile 0,7 milyar liraya, ev & dekorasyon yüzde 40 büyüme ile 0,4 milyar liraya, eğlence & kültür yüzde 59 büyüme ile 0,2 milyar liraya, diğer kategori ise yüzde 45 büyüme ile 0,9 milyar liraya ulaştı.

Yukarı

Business HT×