BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

'Startup'ların başarısızlığı

'Startup'ların yaklaşık yüzde 90'ı başarısız oluyor. İşte 'startup'ların başarısızlığının arkasında yatan 20 ana neden...

MARKETWATCH 16 06 2015, 17:30

Startup şirketleri her zaman kulağa hoş geliyor.

Yeni pazarlar yaratıyorlar, eskilerin rahatını bozuyorlar ve girişim sermayesi şirketlerinden uçuk miktarlarda yatırım alıyorlar. Gösterişli ofisler, partiler ve heyecanlı bir kitle... Peki startup yıldızı olmak bu kadar hızlı ve kolay mı? Yoksa tüm bu hikayeler, sadece bir kısım başarının görünen yüzü mü?

Gerçek şu ki 'startup'ların yaklaşık yüzde 90'ı başarısız oluyor. Aynı stratup macerasında sadece yüzde 1'lik bir kesim gerçek anlamda fon bulabiliyor. Yüzde 82'si kendi kendini fonlarken, girişimcilerin yüzde 24'ünü de arkadaşları ve aileleri ayakta kalabilmeleri için destekliyor.

Peki birçok startup açısından başarısızlıklarının ardında hangi neden yatıyor? Bu sorunun tek bir cevabı yok, pazar bulma, ekip uyumu, harcamaların şirketin büyüme hızının üzerinde olması, yanlış planlama gibi bir çok neden var.

İşte 'startup'ların başarısızlığının 20 ana nedeni:

Eğer yeni bir girişimciyseniz ya da bu yolda hazırlanıyorsunuz başkalarının hatalarından ders çıkartmakta fayda var.

Yukarı

Business HT×