BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Üretkenliği artırmanın 11 yolu

Konu üretkenliğe gelince herkes zamanın yetmediğinden şikayet eder. İşte fazlasıyla üretken olabilen insanların 11 farklı alışkanlığı

FORBES 17 05 2015, 14:58

Konu üretkenliğe gelince herkes benzer sorundan muzdarip: Zaman ve verimlilik.

Bir günde sadece 24 saat var. Fakat bazı insanlar bir gün içinde sanki iki katı zamana sahipmişçesine çok iş hallediyor. Pek çok farklı projeyle aynı anda uğraşmalarına rağmen, amaçlarına ne olursa olsun ulaşmayı başarıyor.

Akla hemen Thomas Edison’un ünlü bir sözü geliyor: “Bir insanın sahip olduğu ve kaybetmeyi göze alamayacağı tek kaynak zamandır.”

Ekstra verimli bir günün ardından ofisten çıkmak mükemmel bir his ve doğru yaklaşımla bunu her gün başarabilirsiniz. Bunun için daha fazla veya daha uzun süre çalışmanıza da gerek yok, daha akıllıca çalışın yeter. Daha verimli insanların kullandığı bu 11 tekniği deneyin:

Asla aynı şeye iki kere dokunmamak

Verimli insanlar hiç bir şeyi beklemede tutmazlar, çünkü aynı şeye birden fazla ilgi göstermek sadece zaman kaybına yol açar. Bir e-maili veya telefon görüşmesini daha sonra ilgilenmek üzere bekletmeyin. Bir şeye ilginizi yönelttiğiniz an o işi halletmeye çalışın: Ya birisine görev olarak verin ya da silin.

Yarın için hazırlanmaya ofisten çıkmadan başlamak

Verimli insanlar her günü bir sonraki gün için hazırlanarak bitirir. Bu uygulama iki avantaj kazandırıyor: Hem o gün içinde yaptıklarınızın üzerinden geçmenizi sağlar, hem de ertesi gün verimli bir gün geçirmenizi garantiler. Sadece bir kaç dakikanızı alacak bu teknik gününüzü de iyi bir şekilde bitirmenizi sağlayacak.

Benjamin Franklin’in ünlü bir sözü konuyu özetler nitelikte: “Organizasyon için harcanan her dakika, kazanılan bir saat demektir.”

“Kurbağa yemek”

“Kurbağa yemek” oyalanmaya ve işlerinizi ertelemeye en iyi çözüm. Üretken insanlar her sabaha bu lezzetli ikramla başlıyor. Yani yapmaları gereken görevler arasından en az yapmayı istediklerini diğerlerinden öne koyup, ilk olarak onu bitiriyor. Bu görev tamamlandıktan sonra, gerçekten yapmak istedikleri ve onları heyecanlandıran şeyleri yapmakta özgür oluyor.

“Aciliyetin yarattığı baskıyı yenmek”

Aciliyetin baskısı dediğimiz şey o anda yapılması gereken küçük şeylerin asıl önemli görevlerin önüne geçmesi durumuna deniyor. Küçük ve acil işlerin genel etkisi çok az olduğu içinse bu büyük bir sorun teşkil ediyor. Eğer aciliyetin yarattığı baskıya boyun eğerseniz, günler hatta haftalarca asıl büyük işleri tamamlayamadan geçirebilirsiniz. Üretken insanlar, küçük işler çok zaman aldığında bunu fark edip, bu işleri başkasına vermeyi ve gerçek işlerin ivmesiyle devam edebilmeyi başaran insanlardır. 

“Toplantılarda programa uymak”

Toplantılar en büyük zaman kayıplarından biri. Ekstra verimli insanlar eğer izin verirlerse toplantının sonsuza kadar uzayabileceğinin farkında oldukları için en baştan herkesi programa uymayı planladıklarına dair uyarır. Bu da toplantılara, herkesi daha motivasyonlu olmaya teşvik eden bir zaman limiti koyuyor.

“Hayır” demek

‘Hayır’ üretken insanların kullanmaktan korkmadığı güçlü bir kelime. Eğer ‘hayır’ demek istiyorsanız, “Yapabileceğimden emin değilim” veya “Emin değilim” gibi cümleler kullanmaktan kaçının. Yeni görevlere hayır demek zaten sorumlu olduğunuz görevlere olan bağlılığınızı gösterir ve onları başarıyla tamamlamanıza yardımcı olur. University of California’nın yaptığı bir araştırmaya göre ne kadar hayır demekte zorlanıyorsanız, o kadar çok stres, yorgunluk hatta depresyon yaşamanız muhtemel. ‘Hayır’ demeyi öğrenin ve hem moraliniz düzelsin hem de üretkenliğiniz artsın.

“Sadece belli saatlerde emailleri kontrol etmek”

Üretken insanlar e-maillerin işlerini bölmesine izin vermez. Belli bir programa göre e-maillerini kontrol etmenin yanı sıra gelen e-mailleri yollayan kişinin kimliğine göre önem sırasına dizen programlardan da faydalanıyor. En önemli müşterileri için alarm koyup, geri kalan e-mailleri programa göre cevaplamak da üretken insanların kullandığı tekniklerden biri.

“Aynı anda birden fazla şey yapmamak”

Üretken insanlar, aynı anda birden fazla şey yapmanın verimliliği öldüren bir şey olduğunu bilir. Stanford Üniversitesi’nin yaptığı bir araştırmaya göre tek bir şeye odaklanmak, aynı anda bir çok şey yapmaya göre çok daha verimli. Araştırmacılar, aynı anda bir çok kaynaktan elektronik bilgi yağmuruna tutulan kişilerin dikkatlerini toplayamadıklarını, bilgileri hatırlayamadıklarını ve farklı görevler arasında başarıyla gidip gelemediklerini keşfetti. Bulgular, aynı anda çok şey yapan insanların tek göreve odaklananlara göre daha kötü performans sağladığını gösteriyor.

“Dış dünyayla bağlantıyı kesmek”

Gerektiğinde dış dünyayla olan bağlantınızı kesmekten korkmayın. Güvendiğiniz birine acil bir durumda araması için bir numara verin ve o kişinin dış dünyayla aranızdaki filtre olmasına izin verin. Her şey önce onlardan geçmek zorunda ve dolayısıyla önemli olmayan hiç bir şey size ulaşamaz. Böylece önemli projeleri tamamlamak için bolca zamanınız ve dikkatiniz olacak.

“Başkalarını görevlendirmek”

Üretken insanlar çevrelerindeki tek zeki ve yetenekli insan olmadıklarının bilincindeler. Diğer insanların kendi görevlerini yerine getirebileceklerine güvenin ve siz kendi işinize odaklanın.

“Teknolojiyi üretkenlik için kullanmak”

Pek çok insan teknolojinin dikkat dağıtmasından şikayet ediyor ancak teknoloji odaklanmanıza da yardımcı olabilir. Üretken insanlar teknolojiyi kendi işleri için kullanmayı bilir. E-maillerini önem sırasına göre filtrelemenin yanı sıra beklenmeyen durumları sizin için takip eden ve önemli bir olay olduğunda size haber veren IFTTT gibi uygulamalar kullanır. Böylece sürekli telefonunuzu kontrol etmenize gerek yok; tahvillerinizin fiyatı değiştiğinde veya en iyi müşterinizden bir e-mail geldiğinde haberiniz olacaktır.

Yukarı

Business HT×