BIST 100 75.727 % -0,27
USD/TRY 3,4772 % 1,00
EUR/TRY 3,6724 % 0,43
Piyasalar
75.727
% -0,27
3,4772
% 1,00
3,6724
% 0,43
1,0561
% -0,51
10,94
0,31
1.159,86
% -0,93
54,33
% 0,82

Adidas'ın ABD sorunu

Adidas, ABD pazarındaki varlığını arttırmaya çalışıyor

WALL STREET JOURNAL 23 03 2015, 13:27

Dünyanın en büyük ikinci spor markası Adidas, Ocak ayında University of Miami'nin spor takımlarının sponsorluğunu en büyük rakibi Nike'ın elinden alarak bir türlü tam olarak başarılı olamadığı Amerikan pazarında önemli bir zafer elde etti.

Ancak takımın taraftarları sosyal medyada tek bir şey konuşmaya başladı “Neden Adidas?”

Pazarda varolmak için gösterdiği tüm çabalara rağmen sorulan bu soru, Adidas'ın dünyanın en büyük spor pazarı olan Amerika'da tüketicinin kalbini hala kazanamadığını gösteriyor.

Yani Adidas'ın yeni Kuzey Amerika başkanı Mark King'in önünde çok büyük bir sorun var: Adidas Amerika'da cool değil, ve spor malzemelerini sattıran şey de cool faktörü.

Ancak Adidas için Amerikan pazarı yabana atılacak gibi değil. Sektör verilerini takip eden Sporting Goods Intelligence tarafından açıklanan rakamlara göre, ABD'deki spor giyim ve ayakkabı satışları 2013 yılında 51.6 milyar dolara ulaşarak küresel satışların yüzde 43'ünü oluşturdu.

Spor malzemeleri sektörü analisti Matt Powell, “ABD dünyanın spor ayakkabı pazarının yüzde 40'ı, ancak spor ayakkabı kültürünü yüzde 100'üdür. Dünyanın gönlünü kazanmak için ABD'yi kazanmak zorundasınız” diyor.

Geçen yıl, ezeli rakibi Nike Kuzey Amerika satışlarının yüzde 10 artışla 12.3 milyar dolara çıktığını açıklarken, Adidas'ın satışları yüzde 7 düşüşle 2.97 milyar euro (3.2 milyar dolar) oldu.

Şimdi King, Amerikan müşterilere daha uygun bir stratejiyle onları yıllardır burun kıvırdıkları Alman markasına çekmeye çalışacak. Bu kapsamda ABD pazarında satılan pek çok ürün tasarımı ve pazarlama stratejileri ilk defa ABD'de belirlenecek.

Ayrıca King, Almanya'daki merkezi 500 kadar Amerikan futbolu ve beysbol oyuncusuyla sponsorluk anlaşması yapmak için de ikna etti. King, “Küresel olarak bir futbol markası olduğumuzu biliyorum ama Amerika'da Amerikan sporuyla ilgilenmemiz gerekiyor” diyor.

Bazı sektör temsilcileri hala Adidas'ın Almanya'dan Amerikan pazarını tanıyamayacağını savunarak yeni çabalara şüpheyle yaklaşıyorlar. Ancak Adidas yöneticileri strateji ve ürün kararlarını müşterileri ve perakendecileri dinleyerek verdiklerini ve başarılı olabileceklerini söylüyorlar.

Yukarı

Business HT×